الثلاثاء، يوليو 11، 2006

متشوفش وحش

"بقالى كتير مشوفتكشي.. بقالي كتير مسلمتش ياروحي عليك"

انا فعلا بقالي كتير مسلمتش.. ولا شوفتكش.. طب موحشتكش؟؟
طب عامة انت واحشني قوي..
قلمي وورقتي.. وحشتني الكتابة.. وحشتني الليالي اللى بيحصلي فيها هستريا تخليني اقعد اكتب وانا مش عارفة بكتب ايه.. والصبح الاقي الناس بتقولى ياسلام تحفة اللى كتبتيه.. والله وحده اعلم التحفة ده اتكتب ازاي.
وحشني ردود الناس اياها بتاعة انتي بتقولي ايه يابنتي .. والاقي الجماهير الشماليل –جمع شملول- وهي بتدافع عني وتشرح لاخواننا البعدا انا كان قصدي ايه.. مع ان قصدي برضه ربنا وحده اللى يعلم.. ولاني مقدرش احرج الناس اللى ردت والناس اللى دافعت فبسيبهم يولعو فى بعض واتفرج انا في بيتنا وانا بشرب الشاي بلبن.. بلا وجع دماغ!!

عارف يا قلمي مين كمان واحشني؟؟
آه.. هو..
بس المشكلة اني مهما اشوفه ولا اقعد معاه برضه واحشني.. اقعد معاه ساعات وساعات واروح الاقيه واحشني.. مش عارفة ليه حسه انه واحشني الى مالانهاية .. واحشني للابد.. ايه سبب ده؟؟ معرفش
مع ان عمري ما كنت كدة.. ولا عمري حسيت كدة!!

مين كمان واحشني..
وحشوني كل اللى سافروا من اول اللى سافروا سفر ابدي لحد اللى سافروا في القارة اللى جمبنا..
وحشتني لمتنا واحنا صحاب.. واحنا قاعدين في بي فلاي ونسمة عمالة تلعب بالتلج جوا الكباية.. ورضوى عماله تلزق فيا وتضحك معايا.. ومحمد بيحدفني بالمخدة عشان انشن عليه واجيب هدف..
وحشتني الدوشة والزيطة!
وحشتني قعدة السلم ع الكلية واحنا بناكل بيتزا حورس.. او فطيرة من عند صفاء!
وحشتني اول مرة رحنا فيها رحلة اسكندرية.. وكان موجود فيها وقاعد ورا بس كان نايم يا حرام ومكانش حاسس ان عيني كانت عليه!

وحشتني كل ذكرياتي الحلوة.. وكلها وحشتني مرة واحدة..
معلش صدعتك يا فندم.. بس تعرف؟ انت كمان هتوحشني وعامة.. متشوفش وحش!!

ليست هناك تعليقات: